Friday, May 31, 2019

buat sekalian yang membaca yang masih mempunyai ayah dan ibu , jagalah mereka bagai menatang minyak yang penuh . walau mereka sakit , walau mereka marah , walau apa jua keadaan sekalipun — sayang mereka tanpa ada henti atau noktah terakhir.

sayang mereka sehingga saat nafas terakhir mereka , semakin lama mereka semakin menua dan masa semakin pantas . sudah sudahlah meluangkan masa diluar sana , sudah sudahlah hiburkan orang orang di luar sana .

berikan senyuman manis yang paling indah kepada mereka . bahagiakan mereka dengan sentiasa ada bersama bukan dengan jumlah wang atau tunai yang banyak . mereka perlukan masa dan kasih sayang dari seorang anak , bukan harta yang melimpah ruah.

ibu ayah hanya satu tidak boleh diganti walau apa pun yang terjadi. kawan boleh cari ,
teman boleh cari ,
ibu ayah , hanya satu dalam dunia.
berikan mereka bahagia kamu,
agar kamu juga bahagia nanti .


yang jauh , pulanglah andai masa memberikan peluang .

yang dekat , dekatkan lagi hubungan antara satu sama lain.

gembirakan mereka dengan melayan karenah mereka. mereka semakin tua , ingatan makin tak kuat , kaki lenguh , badan letih . urutkan mereka sambil tersenyum tawa dan bercerita :’)

kita , anak anak ialah pengubat paling istimewa dari tuhan untuk membuatkan ibu ayah tersenyum walau terluka sedalam dalamnya. saat mereka melihat kita , sungguh disudut hati yang dalam sedalamnya , mereka bahagia lillahi taala walaupun tidak ditunjuk.

No comments:

Post a Comment

BBN3402SATU2020: PENTERJEMAHAN BERBANTUKAN KOMPUTER

MUHAMMAD HAFIZUDDIN BIN AHMAD (195131) Assalamualaikum dan salam sejahtera diucapkan kepada Prof Normaliza khususnya sebagai tenaga pengajar...