Friday, May 31, 2019


Hati tisu itu suatu perkara luar biasa yang diberikan hanya kepada orang tertentu dan sebenarnya setiap di antara kita ialah hati tisu 🤧.  Yang membezakan ialah keadaan, masa dan perasan ketika itu.

Mengapa hati tisu ini orang hebat.Kerana disaat menangis, boleh jadi tentang kebahagiaan,  kesyukuran dan kekecewaan yang berlaku.  Dimana mata mata ini mengeluarkan air mata yang sangat deras kerana itu.

Walaupun hanya air mata, walaupun selalu ditegur khalayak manusia konon ‘ eh kau hati tisu sikit sikit koyak’ tetaplah dia disana tunggu.

Bukan sengaja dia dilahirkan begitu, hatinya memang benar lembut mudah simpati dan senang berkasih sayang dengan semua perkara. Hati tisu ini kadangkala terlebih menangis sampai lupa. Kadang kala terlebih sedih sampai tertidur .  Ketika tidur, air matanya kering lalu dilupakan segala kisah.

Hati tisu itu orangnya hebat,
tersenyum sambil menangis saat bahagia menanti dalam masa yang sama kecewa menguasai .




Jangan  mudah jatuh dan pergi.
Sungguh kalian yang mudah mengugurkan air mata ini adalah orang orang yang kuat.

  Semoga  air mata yang selalu jatuh ini, tetaplah jua di atas sejadah mengadu  bersama Tuhan dikala  sepi hanya antara diri dan penciptaNya.

Jaga hati itu dengan cinta-Nya,
Nescaya kamu akan lebih kuat dengan segala tangis yang dihela pada dunia.

Sungguh hati itu bisa menjadi kelemahan terberat,
Juga bisa menjadi kekuatan terhebat.

Tangisan itu,
Bukan beerti kamu lemah.

Tetaplah berdoa pada-Nya,
Agar air mata tidak jatuh pada hal yang sia-sia.

الله..

No comments:

Post a Comment

BBN3402SATU2020: PENTERJEMAHAN BERBANTUKAN KOMPUTER

MUHAMMAD HAFIZUDDIN BIN AHMAD (195131) Assalamualaikum dan salam sejahtera diucapkan kepada Prof Normaliza khususnya sebagai tenaga pengajar...